Obwodnica Kurowa, Markuszowa i Garbowa otwarta dla samochodów

We wtorek 28 maja 2013 r. otwarta została dla ruchu samochodowego obwodnica Kurowa, Markuszowa i Garbowa na odcinku długości 24 km, od Sielc w gminie Kurów do Bogucina w gminie Garbów. Odcinek ten jest częścią bezkolizyjnej, prawie 70 kilometrowej drogi szybkiego ruchu, w ciągu dróg krajowych nr 12 i 17, biegnącej od Sielc do Piask. Odcinek od Bogucina do Dąbrowicy, obecnie w budowie, ma być oddany do użytku kierowców jesienią br., a obwodnica Lublina wiosną 2014 r. Także w 2014 r. zakończy się budowa odcinka łączącego węzeł w Dąbrowicy z aleją Solidarności w Lublinie, koło Ogrodu Botanicznego. Inwestorem ekspresówki Sielce – Piaski jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, a odcinka Lublin – Dąbrowica Miasto Lublin.

Oprócz radości jest kilka uwag. Węzeł w Bogucinie jest kolizyjny: pojazdy nadjeżdżające obwodnicą od strony Warszawy, zjeżdżające z niej i kierujące się dalej na wschód muszą przeciąć tor pojazdów jadących od strony Lublina dotychczasową drogą, a pojazdy, które będą nadjeżdżały obwodnicą od strony Lublina, zjeżdżały z niej na węźle i kierowały się dalej na zachód muszą przeciąć tor pojazdom jadącym dotychczasową drogą od strony Warszawy. Zbudowano jedno rondo zamiast dwóch, chociaż najlepszym rozwiązaniem byłoby całkowicie bezkolizyjny węzeł. Oznacza to kilka skutków: spowolnienie ruchu na dotychczasowej drodze Warszawa – Lublin,  w rejonie węzła w Bogucinie, spowolnienie zjazdu pojazdów z obwodnicy, większą ilość kolizji i wypadków niż przy bezkolizyjnym, pełnym węźle. Czy władze lokalne zrobiły wszystko, aby węzeł w Bogucinie był bezkolizyjny? Otwarte pozostaje także pytanie czy zrobiono wszystko dla zabezpieczenia większej ilości przejść i przejazdów dla ruchu lokalnego.

Podziel się artykułem na: Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someone

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Top