Rada Stanu we Francji nie dopatrzyła się niczego złego w tym, że Najwyższa Rada Audiowizualna (CSA) zadecydowała o ocenzurowaniu kampanii społecznej z uśmiechniętymi dziećmi z zespołem Downa. Powód, dla którego wycofano poruszający klip, jest wręcz nieprawdopodobny.
Sprawa dotyczy nagrania przygotowanego specjalnie na Światowy Dzień Zespołu Downa w 2014 r. Występujące w nim dzieci zapewniają kobietę, która w trakcie ciąży dowiedziała się, że urodzi dziecko z zespołem Downa, że nie ma się czego obawiać.
Wzruszające wideo pojawiło się w kilku francuskich stacjach telewizyjnych, jednak bardzo szybko zostało wycofane. CSA, powołując się na rzekome skargi widzów, oceniła, że kampania „nie spełnia interesu publicznego” ponieważ może „zakłócać kobietom będącym w ciąży z dzieckiem z zespołem Downa podejmowanie decyzji o aborcji”.
źródło: wpolityce.pl