W uścisku niemieckiego właściciela. O czyje interesy dbają gazety wydawane nad Wisłą?

Niemieckie koncerny mają ogromny udział w rynku medialnym w Polsce i ogromny wpływ na polską opinię publiczną – przypomniały dziś telewizyjne „Wiadomości”. Wiele gazet, w tym niemal cała prasa regionalna, należy do właściciele zza Odry.

Wśród kilkunastu koncernów wydających dzienniki ogólnopolskie jest aż dziewięć zagranicznych (Bauer, Ringier Axel Springer, Polska Press, Edipresse Polska, Burda International, Phoenix Media, Marquad Media, Egmont Polska i Bonnier Bussines Polska).

Infor Biznes, wydawca „Dziennika Gazety Prawnej” ma większościowy udział kapitału polskiego, ale 49 proc. udziałów należy do niemiecko-szwajcarskiego Ringier Axel Springer. Niemiecki koncern jest właścicielem radia RMF FM, portali onet.pl, interia.pl, tygodnika „Newsweek” oraz grupy portali regionalnych (m.in. echodnia.eu, pomorska.pl, poranny.pl, nto.pl, gazetalubuska.pl).

Od czasu zmiany na stanowisku redaktora naczelnego „Faktu”, niemal wszystkie gazety krytykują obecnie rządzący PiS. Podobnie zachowują się chętnie cytowane w Polsce media ukazujące się w Niemczech. Eksperci podkreślają, że ta krytyka wynika z polityki, jaką prowadzi kanclerz Angela Merkel.

– Niemieckie media przedstawiają sytuację w sposób bardzo jednostronny, niekiedy w sposób skrajnie uproszczony – mówił dziennikarzom TVP prof. Stanisław Żerko, historyk stosunków międzynarodowych.

więcej

źródło: niezależna.pl

Podziel się artykułem na: Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someone

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Top