Fatalny bilans inwestycji drogowych za rządów PO-PSL. Fala bankructw i 10 mld zł roszczeń w sądach

Nowe standardy budownictwa drogowego mają zoptymalizować procesy inwestycji, wprowadzić ujednolicone rozwiązania, które pozwolą na zmniejszenie kosztów. Przygotowany zostanie nowy wzór umowy na budowę dróg

—poinformował podczas czwartkowej konferencji Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa.

CZYTAJ WIĘCEJ: „Może być Pan dumny, 600 osób w Polsce i 1500 w Europie zostaje bez pracy przez Pana” – dramatyczny list przedstawiciela Alpine do dyrektora GDDKiA

Finalizujemy prace na temat optymalizacji procesów inwestycji drogowych, budowy dróg w Polsce. Nowe rozwiązania konsultowaliśmy ze środowiskiem wykonawców i producentów materiałów budowlanych. Optymalizacja realizacji inwestycji drogowych oznacza, że będą one wykonywane w oparciu o typowe rozwiązania i przy zmniejszeniu ich kosztów

—powiedział Adamczyk.

Dzisiaj włączamy nowe standardy budownictwa drogowego. Mamy nadzieję, że na skutek tych działań nie będzie dochodziło już do takich sytuacji, jakie miały miejsce w latach 2011 i 2012, kiedy to byliśmy świadkami bankructw firm drogowych, bankructw podwykonawców, przerywania inwestycji drogowych i związanych z tym wieloletnich opóźnień oraz straty dużej części środków publicznych

—dodał.

Minister powiedział, że rozwiązania opracowane w resorcie mają też wprowadzić nową jakość rozwiązywania sporów.

Nie może powtórzyć się historia, kiedy spis firm mających roszczenia do zamawiającego przekracza ponad pięć tysięcy podmiotów

—powiedział Adamczyk.

więcej

źródło: wpolityce.pl

Podziel się artykułem na: Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someone

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Top